Ratalaskun alkeet

Ryhmä on 8-12 –vuotiaille loistava mahdollisuus päästä tutustumaan ja harjoittelemaan ratalaskua. Ryhmässä treenataan yhdessä mukavassa porukassa vaihtelevissa olosuhteissa niin rinteissä kuin radalla.

Tavoitteet:
Harjoittelun keskeisinä tavoitteina ovat keskittyä laskemisen perusasioihin ja oppia laskemaan erilaisissa olosuhteissa erilaisilla radoilla. Ryhmän tärkein tavoite on saada alppihiihdosta ja liikunnasta elinikäinen harrastus, mutta myös tarjota mahdollisuus tavoitteellisempaan laskemiseen. Tämä ryhmä on hyvä mahdollisuus kokeilla innostaako ratalasku ja ryhmästä on helppo siirtyä harjoittelemaan race-ryhmiin, mikäli tavoitteellinen harjoittelu ja kilpaileminen alkaa kiinnostamaan.

Harjoitukset:
Tiistaisin klo 17 – 19

Lisäksi torstaisin on mahdollista osallistua seuran yhteisiin oheisharjoituksiin, joissa keskitytään nopeuden, koordinaation ja tasapainon kehittämiseen. Oheisharjoituksia tehdään toisinaan sisällä (Sirkan koulun sali) ja toisinaan ulkona.

Ryhmän valmennuksesta vastaa Jenni Pekonen.

Kilpailut
Ratakoulun laskijat osallistuvat halutessaan Pohjois-Suomen Alpin kilpailuihin. Samalla opitaan, mitkä ovat kilpailuihin osallistumisen rutiinit.

Valmennusmaksu:
Kausimaksu on 100e/kausi + jäsenmaksu 25e/kausi.  Kisamaksut laskutetaan erikseen.

Huomioithan, että laskijalla tulee olla oma hissilippu, välineet sekä vähintäään Hiihtoliiton Skipassi -vakuutus.
Skipassi-vakuutus ostetaan Suomisportissa hinta on 29euroa.

Ilmoittautuminen tapahtuu SuomiSportin kautta.

ILMOITTAUDU