Lautataitureissa harjoitellaan peruslaskutaidosta leikkaavaan käännökseen leikinomaisin harjoittein.

LAUTATAITURIT

Lautataiturit on oikea ryhmä sinulle, joka haluat jatkaa ja kehittää jo alkanutta lumilautailua. Lautataitureissa harjoitellaan peruslaskutaidosta leikkaavaan käännökseen ja mini-parkin laskemiseen. Harjoittelun tavoitteena on kehittää laskijoille monipuolisia välineenkäsittelytaitoja niin rinteessä kuin parkissa, että jatkossa lapsi tai nuori voi harrastaa turvallisemmin eri lautailun lajeja. Lautataitureissa painotus rinneharjoituksille 70% rinteessä 30% mini/juniorparkissa.

Tavoitteet:
– Välineenkäsittelytaidot
– Alkeiskäännöksestä Leikkaavaan käännökseen
– Parkin säännöt sekä turvallinen toiminta snow parkissa
– pressit, pienet hyppyrit. Hyppäämisen ajoitus, oikea oppinen tekniikka.
– Switch laskeminen
– Monipuolista liikkumista rinteessä innostus lajiin.

Taitotaso:
Ryhmään mukaan tuleminen edellyttää, että laskija osaa alkeis käännöksen molemmilla kanteilla ja pystyy laskemaan ja toimimaan omatoimisesti rinteessä sekä pystyy käyttämään hissiä itsenäisesti (sompa, ankkuri)

Perjantaisin klo 15:00-16:30

Lisäksi torstaisin on mahdollista osallistua seuran yhteisiin oheisharjoituksiin, jossa keskitytään nopeuden, koordinaation ja tasapainon kehittämiseen. Oheisharjoituksia tehdään toisinaan sisällä (Sirkan koulun sali) ja toisinaan ulkona.

Valmentajana ryhmässä toimii Jukka Jarv yhdessä Levi Ski Clubin valmentajien kanssa.

Lautataiturit aloittavat perjantaina 17.11.2023

Valmennusmaksu
Kausimaksu on 100 eur/kausi + jäsenmaksu 25eur/vuosi. Maskun voi suorittaa yhdessä tai kahdessa erässä.
Talvikausi alkaa 17.11.2023, ja päättyy 26.4.2024.

Huomioithan, että laskijalla tulee olla oma hissilippu sekä välineet.
Lapsella tulee myös olla oma vakuutus, joka kattaa ohjatun harjoittelun.

Valmentajana ryhmässä toimivat pääasiallisesti Jukka Jarva yhdessä muiden Levi Ski Clubin apuvalmentajien kanssa.

ILMOITTAUTUMINEN