Suksitaitureissa harjoitellaan peruslaskutaitoja sekä leikkaavaa käännöstä leikinomaisin harjoittein.

SUKSITAITURIT

Suksitaiturit on sopiva ryhmä ohjatun lasketteluharrastuksen aloittamiseen. Suksitaitureissa harjoitellaan alppihiihdon perusteita ja erilaisia käännös- ja laskutekniikoita leikinomaisin harjoittein. Harjoittelun tavoitteena on kehittää laskijan taitoja niin, että jatkossa hän voi harrastaa turvallisesti ja monipuolisesti alppihiihtoa.

Taitotaso:
Ryhmään mukaan tuleminen edellyttää, että laskija pääsee Etelärinteen alas omin avuin ja osaa käyttää ankkurihissiä yksin. Lisäksi hänen tulee vähintään osata kontrolloida vauhtia auraamalla ja hänen on kyettävä pysäyttämään vauhti jyrkemmälläkin rinteen osalla.

Suksitaiturit -ryhmästä laskija voi seuraavaksi siirtyä esimerkiksi Levi Ski Club monitaituri- tai ratalasku- ryhmiin.

Aloitus:
Suksitaiturit ryhmä aloittaa toimintansa keskiviikkona 15.11.2023

Keskiviikkoisin klo 16:30-18:00
Suksitaitureiden pääasiallinen harjoituspaikka on etelärinne South.

Lisäksi torstaisin on mahdollista osallistua seuran yhteisiin oheisharjoituksiin, joissa keskitytään nopeuden, koordinaation ja tasapainon kehittämiseen. Oheisharjoituksia tehdään toisinaan sisällä (Sirkan koulun sali) ja toisinaan ulkona.

Valmennusmaksu:
Valmennusmaksun suuruus on 100 eur/talvikausi + jäsenmaksu 25eur/vuosi, mitkä voi maksaa yhdessä tai kahdessa erässä.
Talvikausi alkaa 15.11.2023, ja päättyy 23.4.2024.

Tärkeää infoa:
Ryhmä toteutuu mikäli vähintään 5 ilmoittautunutta ryhmässä.

Huomioithan, että laskijalla tulee olla oma hissilippu, välineet ja Hiihtoliiton Skipassi -vakuutus.
Skipassi-vakuutus ostetaan Suomisportissa hinta on 29euroa.

Ryhmän jäsenet pääsevät myös halutessaan tutustumaan kilpailemiseen Pohjois-Suomen cupin osakilpailuissa, joita myös kotiseura Levi Ski Club järjestää. Kisamaksut veloitetaan erikseen.

Ilmoittaudu mukaan Suksitaitureihin SuomiSportin kautta oheisesta linkistä.
Lisätietoja ilmoittautumisesta Sirpa Kangas 040-5321447 (mielellään WhatsApp, soitan takaisin).

ILMOITTAUDU TÄSTÄ