Alppihiihdossa meillä on kaksi kisaryhmää Race 10/12 ja Race 14/16. kuuluu 12-16-vuotiaita.
Ryhmät harjoittelevat aktiivisesti ja jäsenet osallistuvat kotimaan kilpailuihin.

Ratalasku Race- monipuolista tavoitteellista harjoittelua

Ryhmät harjoittelevat alppihiihdon tekniikkaa radalla sekä sen ulkopuolella mahdollisimman monipuolisesti. Lajiharjoittelussa perehdytään pujotteluun, suurpujotteluun ja vauhtilajeihin, mutta harjoitellaan myös parkissa. Keskeisenä tavoitteena on oppia harjoittelemaan oikein ja saada mahdollisimman hyvä perustekniikka sekä oppia ymmärtämään taktiikan merkitys ratalaskussa.

Harjoittelu painottuu liikunnallisten valmiuksien kehittäminen mahdollisimman monipuolisesti. Ryhmien tavoite on tarjota valmiudet kilpaurheilusta kiinnostuneille laskijoille.  Toinen tavoite on saada alppihiidosta ja urheilusta elinikäinen harrastus.

Harjoittelu keskittyy pääasiassa kotitunturiin. Kauden aikana pidetään viikkoharjoitusten lisäksi leiripäiviä Levin rinteissä ja kilpailuja edeltävissä seurojen yhteisharjoitusten yhteydessä muissa hiihtokeskuksissa.

Lisätietoja ryhmistä/harjoittelusta antaa Levi Ski Clubin hallituksen jäsen:
Jenni Pekonen, leviskiclub@gmail.com tai 0407026111 (jos ei pääse vastaamaan lähetä WA viesti,kiitos)

ALPPIHIIHTO RACE U10-U12

Ryhmä harjoittelee talvikaudella rinteessä:
tiistaisin klo 17:00-19:00
Torstaisin mahdollisuus osallistua oheistreeneihin Sirkan Koulun salilla.

Lisäksi ryhmällä  loma-aikoina lisätreenejä sekä viikonloppuleirejä kauden aikana (1krt/syyskausi ja 1krt/kevätkausi).

Kilpailut
Tavoitteena on oppia kilpailuihin osallistumiseen liittyvät rutiinit. Kilpailijat osallistuvat (U10/U12)  Pohjois-Suomen Alppi Cupin kisoihin.

Valmennusmaksun suuruus seuran jäseniltä on 200 eur/kausi + jäsenmaksu 25eur/vuosi, Valmennusmaksun voi maksaa yhdessä tai useammassa erässä.

Kisamaksut laskutetaan erikseen. Laskijalla tulee olla Hiihtoliiton vakuutus tai oma vakuutus, joka kattaa lajiharjoittelun valmennusryhmässä sekä kilpailuihin alppihiihdon ikäluokan lisenssi.

Ryhmä aloittaa  toimintansa 10.10.2023. Ilmoittautuminen tapahtuu SuomiSportin kautta alla olevista linkistä.

ILMOITTAUDU RACE 10/12

ALPPIHIIHTO RACE U14-U16

Ryhmä harjoittelee talvikaudella rinteessä:
tiistaisin klo 17:00-19:00
torstaisin klo 16:30-18:00

Lisäksi on fysiikkatreenit Sirkan koululla: Keskiviikkoisin klo 18:30-20:00

Viikkotreenien lisäksi harjoittelu koostuu viikonloppuleireistä sekä kisoja edeltävistä seurojen yhteistreeneistä.

Ratalasku Race – ryhmä aloittaa toimintansa 10.10.2023

Kilpailut
Tavoitteena on oppia kilpailuihin osallistumiseen liittyvät rutiinit. Kilpailijat osallisutavat (U14/U16) sarjan kansallisiin kisoihin sekä Pohjois-Suomen Alppi Cupin lisäksi halutessaan  nuorten SM- kilpailuihin.

Valmennusmaksun suuruus seuran jäseniltä on 400 eur/kausi + jäsenmaksu 25eur/vuosi, Valmennusmaksun voi maksaa yhdessä tai useammassa erässä.

LISÄTIETOJA harjoittelusta antaa Levi Ski Clubin hallituksen jäsen:

Ilmoittautuminen tapahtuu SuomiSportin kautta alla olevasta linkistä.

ILMOITTAUDU RACE 14/16