Freestyle laskijoille tarkoitetut parkkilasku ryhmät, joiden ohjenuorana on pitää hauskaa lumella unohtamatta oikeaoppista laskutekniikkaa.

Freeskiers JuniorPark ja Freeskiers SouthPark

FREESKI JuniorPark

Freeskiers Junior parkkiryhmä on tarkoitettu 9-16v jo laskettelun osaaville lapsille ja nuorille, jotka ovat omatoimisesti käyneet parkissa ja kiinnostuneet parkkilaskemisesta suksilla.

Taitotaso:
Laskijalla tulee olla hallussa laskemisen hyvät välineenkäsittelytaidot kuten leikkaava käännös, takaperin (switchinä) laskeminen, ponnistus ja sen oikea ajoitus, sekä vähintään kokeillut pyörimistä ja reilejä mini/juniorparkissa.Kauden aikana siirrytään taitojen edistyessä haasteellisempiin obstaakkeleihin.

Tavoitteet:
— peruslaskutaidon ja parkkisääntöjen kertaaminen
— takaperin laskemisen tekniikan syvempi läpikäynti
— pikkuparkin obstaakkelit (hyppyri, reilit)
— taitotason kehittäminen
— Reileissä ja presseissä monipuolinen laskeminen ja kääntyminen
— Uusien omien temppujen oppiminen

Ryhmän valmentajana toimiii Jukka Jarva yhdessä Levi Ski Clubin apuvalmentajien kanssa.

Aloitus:
Freeski JuniorPark – ryhmä aloittaa toimintansa maanantaina 13.11.2023.

Maanantaisin klo 16:30 – 18:00
Keskiviikkoisin klo 16:30 – 18:00

Lisäksi torstaisin on mahdollista osallistua seuran yhteisiin oheisharjoituksiin, jossa keskitytään nopeuden, koordinaation ja tasapainon kehittämiseen.

Valmennusmaksu:
Kausimaksun suuruus on 200 eur/kausi + jäsenmaksu 25eur/vuosi,  jonka voi maksaa yhdessä tai kahdessa erässä.

Huomioithan, että laskijalla tulee olla oma hissilippu, välineet ja vähintään Hiihtoliiton Skipassi -vakuutus.
Skipassi-vakuutus ostetaan Suomisportissa hinta on 29 euroa (tarkistettava mikä vakuutus). Yli 12-vuotiaan on ostettava kansallisiin kisoihin lisäksi erillinen kilpailulisenssi

Ilmoittaudu ryhmään SkiSportin kautta alla olevasta linkistä.

ILMOITTAUDU FREESKIER JUNIORPARK

FREESKIER SOUTHPARK –  tavoittellisesti harjoitteleville edistyneemmille laskijoille

Freeskiers South Park -parkkiryhmä on tarkoitettu 11-16 -vuotiaille tavoitteellisesti harjoitteleville laskijoille, jotka ovat useamman vuoden ajan laskeneet parkkia ja osaavat liikkua Levin SouthParkissa tai vastaavissa obstaakkeleissa.
Ryhmässä laskevat ovat kiinnostuneet Freeski -kilpailuihin osallistumisesta.

Taitotaso
Ryhmään tuleminen edellyttää erittäin hyvät välineenkäsittelytaidot, sujuvaa switch laskemista ja Levi South Parkin erikokoisten hyppyreiden ja reilien hallintaa. Pyörimiset erisuuntiin erikokoisista hyppyreistä.

Tavoitteet:

• edistyneemmät temput eri reilieissä ja obstaakelleissa SouthParkissa
  • luovuuden ja oman tyylin löytäminen
  • kisakalenterin mukainen harjoittelu, kisarunit
  • leiritykset

Freestyle ryhmien päävalmentajana toimii Jukka Jarva yhdessä valmentaja Teemu Tyykilän kanssa.

Keskiviikkoisin klo 16:30 – 18:00 (rinne) ja klo 18:30 – 20:00 (trampoliini, Sirkan koulun sali)
Perjantaisin klo  16:30 – 18:00/19:00

Lisäksi torstaisin on mahdollista osallistua seuran yhteisiin oheisharjoituksii, jossa keskitytään nopeuden, koordinaation ja tasapainon kehittämiseen. Oheisharjoituksia tehdään toisinaan sisällä (Sirkan koulun sali) ja toisinaan ulkona.

Aloitus:
Freeski SouthPark- ryhmä aloittaa toimintansa  keskiviikkona 11.10.2023.

Kilpailut:
Osallistutaan Ski Sport Finlandin Freeskier Tourin ja Lappi Cupin kilpailuihin.
Halukkaat osallistuvat myös SM-kisoihin.

Valmennusmaksu
Kausimaksun suuruus on 300 eur/kausi + jäsenmaksu 25eur/vuosi, mitkä voi maksaa yhdessä tai kahdessa erässä. Kisamaksut laskutetaan erikseen. Kausi alkaa 11.10.2023 ja päättyy 26.4.2024.

Lisäksi jokaisen tulee hankkia Hiihtoliiton vähintään Skipassi -vakuutus harjoituksia varten. Suosittelemme kuitenkin kattavampaa vakuutusta (esim. SuomiSport B-lisenssi tai oman vakuutustyhtiön vakuutus)  Yli 12-vuotiaan on ostettava kansallisiin kisoihin lisäksi erillinen kilpailulisenssi.

ILMOITTAUDU FREESKIERS SOUTHPARK