Lystiä lumella jo vuodesta 1991!

Levi Ski Club on monipuolinen lumilajien seura, jonka juuret ulottuvat 90-luvun alkuun kun kolme miestä päättivät perustaa seuran rakkaudesta lajiin. Vuosien varrella seura on liikuttanut lapsia ja nuoria, ja seurasta on noussut niin lumilautailun ja freestylen, kuin telemark ja alppimaailman tähtiä. Levi Ski Club on ansioitunut kisajärjestäjä, ja jonkun mielestä jopa Maailman Cupin osakilpailun saaminen Leville on seuran ansiota.

Astu matkalle muistoihin ja tutustu seuran historiaan!

Levi Ski Club 30v - Levi Ski Club

HAASTATTELUINA

Tutustu seuran toimintavuosien historiaan lukemalla seuratoiminnassa mukana olleiden haastatteluja ja muisteloita.

HANNU AUVINEN

Seuran ensimmäinen puheenjohtaja Hannu Auvinen toteaa haastattelussaan, että Levi Ski Clubilla on ollut suuri merkitys koko Levin alueen kehitykseen.

Lue koko haastattelu tästä:  Hannu Auvinen

ESA KAITALA

Esa Kaitala – laskijoiden Janne ja Jouni Kaitalan isä – on ollut seuran toiminnassa mukana alusta asti. Esa on toiminut seuran puheenjohtajana vuosina 1999 – 2007.

Lue koko haastattelu tästä: Esa Kaitala

TAPIO KOKKO

Yksi seuran perustajista ja 20 vuoden mittaisen ”uran” Levi Ski Clubissa tehnyt Tapio Kokko on ollut monessa mukana mm.valmentajana, kilpailunjohtajana, seuran sihteerinä ja edelleen aktiivisena talkoolaisena.

Lue Tapion haastattelu tästä: Tapio Kokko

JOUNI PALOSAARI

Levi Ski Clubin perustajajäsen ja nykyinen Levi Ski Resortin toimitusjohtaja totesi seuran 30v juhlahaastattelussa: ”Seura toi uutta elämää ja virtaa Levin rinteille. Tuntui kuin koko kylä olisi herännyt eloon”.

Lue Jounin haastattelu kokonaisuudessaan tästä: Jouni Palosaari

JAANA KARHILA-RÄSÄNEN

Seuran pitkäaikainen TD eli kilpailunjohtaja ja vapaaehtoinen Jaana on päässyt vuosien varrella kehittämään toimintaa lukuisten ihmisten kanssa, ja ollut monessa mukana. Jaanan mielestä seurassa laskeminen on hyvä elämänkoulu nuorille.

Lue Jaanan haastattelu kokonaisuudessan tästä: Jaana Karhila-Räsänen

TIMO SATTANEN

Timo Sattanen on pitkänlinjan leviskiclubilainen. Hän liittyi seuraan lasten harrastusten myötä, ja huomasi sen olevan koko perheen harrastus. Timo toimi seuran puheenjohtajana vuosina 2009-2013.

Lue Timon haastattelu tästä: Timo Sattanen

JUKKA MARKKANEN

Korsosta Nilsiän kautta Leville muuttanu nuorimies löysi lopulta Kittilästä kodin. Levi Snow Sport Academyn päävalmentaja on ollut monessa mukana niin hallituksen jäsenenä kuin talkoolaisena kuin myös valmentajan roolissa. Levi Ski Club on tuonut minulle huikeita ihmissuhteita ja hyvän verkoston, Jukka sanoo.

Lue Jukan haastattelu tästä: Jukka Markkanen

MARTTI KARUSAARI

Martti Karusaari on nähnyt Levin lasketteluhistoriaa jo seitsemän vuosikymmenen ajalta. Hän on aloittanut laskettelun Levillä talvikaudella 1968-69 Sturtzhan-suksilla ja nauhoitettavilla nahkakengillä ja touhuaa aktiivisesti rinteessä edelleen.

Hän liittyi Levi Ski Clubiin 1993 toimien valmentajana ja myöhemmin myös hallituksen puheenjohtajana. Martti on toiminut vuosia rataryhmän päällikkönä, ja vapaaehtoisena osallistunut lähes kaikkiin seuran järjestämiin kisoihin.

Lue Martin haastattelu täältä: Martti Karusaari

Kuvia vuosien varrelta